Followers

Dec 14, 2010

Mari Sayang



~MARI SAYANG~


Bila cakap pasal MARI SAYANG,dalam kepala aku ni macam-macam dah yang terlintas.Aku terfikirkan semua orang,semua benda dan semua perkara yang ada dalam hidup aku.Macam-macam dah yang aku lalui dalam 17tahun ni.Sekarang aku dah pon nak tamat persekolahan.Alam persekolahan aku pada aku best laa.Sebab aku secara tak lansung ajar dan training diri aku untuk hadapi gangguan Psikologi.Terima kasihlah kat pihak2 yang dah melibatkan diri dalam training ni.HUHUHUHU.Kental,kasih sayang dan semangat setiakawan yang makin terang sekarang ni.Mungkin pada ini semua nampak macam satu perkara yang tak masuk akal,tapi tu laa yang terjadi kat aku.


Aku belajar tentang Cinta & Persahabatan.Mana yang lebih penting ya?Pada aku,sebagai seorang gadis biasa dan aku tak nak tipu diri aku sendiri laa kan...emmm..both of that things memeng sangat penting.Seronoknya bila ada yang meminati diri ini.Best betul ada yang mengucap sayang.Dan memang fun&rasa terisi dengan kawan-kawan disisi.kan?Tak payah laa kita menduga diri sendiri terlalu kejam.Normal laa bagi seorang remaja dan memeng sinonim dah dengan masalah cinta&persahabatan.Tak payah kita nak tunjuk gah bahawa kita ni sebagai seorang remaja tak mahu akui kehadiran Cinta dalam hidup kita.Sebab bila kita berlagak cool,kita tak akn sedar sebenarnya ianya kadang-kadang buat kita nampak truly like a DUMMY..huhuhu..Cinta tu satu anugerah,faktor umur hanyalah satu mitos kerana cinta tak mengenal umur,pangkat,harta,rupa dan taraf kehidupan seseorang insan duniawi.So,janganlaa jadi kepada cinta dan janganlaa terlalu m'UNIVERSALkan makna cinta tuh.Ingat satu,lahirhya cinta daripada satu Hati.Bila tak d'jaga rapi.PAPPP!you'll hurting it by your ownself.




Tentang masalah Psikologikal seorang remaja pulak aku dapat lihat dimana ia nya tejadi dan dialami oleh aku sendiri.HEHEHEHE.EMM..kalau dari sekarang kita tak cuba kawal diri,perangai,temper,bahasa,kata-kata dan logik akal kita..kita tak kan mungkin dapat lalui liku-liku hidup sebenar pada keesokkan harinya.Baru d'ejek,d'cela,d'maki sekalipun d'perlekehkan..Kita seharusnya ada sikap sabar yang tinggi.Bijak dalam membalas setiap perbuatan khianat tuh jugak merupakan salah satu aspek penting.Tapi,kenapa ramai yang tak perasan semua tuh?Belajar laa terima bahawa hidup kita ni umpama roda.Kadang-kadang d'atas.Kadang-kadang d'bawah.Janganlaa kita cepat melenting ataupun meradang.Sebab dari situ orang akan menilai kita.Aku faham.Aku Pun.Sebab biasalah kita remaja kan darah muda,cepat rasa tercabar dan kalau boleh kita mesti nak fikir kita je yang betul dan semua orang yang mengkritik kita tuh salah.kan?Walhal kesilapan kita sebenarnya berpunca dari diri kita sendiri.Tak perlu laa kita nak mengajar orang kalau kita sendiri tak mahir dalam bidang tuh.Tak perlu laa kita berlagak hebat dan bermegah dengan k'istimewaan yang kita ada sebab sebenarnya kita tak laa sehebat mana.Akuilaa..Kerana semestinya manusia bukanlaa sempurna keseluruhannya.