Followers

Dec 29, 2010

~Shopaholic~

SHOPAHOLIC?
Yee ari nih aku nak crita kat bloggie sal nih laa.Bloggie3....
 
CONFESSIOS OF SHOPAHOLIC
act by:ISLA FISHER
Aku suka giler tengok movie nih.Aku pon ta tau nape laa kan.Yelaa tiap kali aku tengok cter nih kat umah ke mahupon kat warong ayah nanti adek2 aku mesti nak tukar.Hahahahha.Dorang kata crita nih tak best dan membosankan.Pada aku laa crita nih bagi kesan n nilai pada diri aku sendiri.Terlalu taksub dengan membeli-belah?Sikap nih tak ada satu lelaki ponn dalam dunia nih yang suka.Yela..pada dorang semua tuh membosankan dan meletihkan.Alahaiiiiiiii..kan best shopping!!Dalam movie nih aku suka kat REBECCA BEX BLOMMWOOD doe.Dah laa comel.Then dia nih idealistik.Walauponn statement yang dia buat dalam satu magazines dalam crita tuh tak sama apa yang dia buat pada kenyataannya,tapi semua tuh memang satu kenyataan and that's true darling.Dalam movie tuh dia bercakap dan bentangkan bahawa ada dua jenis  harga:
  • harga sebenar (yang membawa sesuatu perkara paling indah)
  • THE MOTHERS price(  Which bought things would last forever)





Yeaahhhh..betul tuh..Memang betul2 mendalam maksud dia tuh.Aku ase korang semua confirm faham kan?Tapi tuh semua statement dia dalam magazines jee.Dia yang sebenarnya bukan macam tuh.Dia seorang gadis yang sentiasa tidak puas bila membeli-belah.Pada dia semua tuh tak pernah cukup." MEMBELI-MELAH AKAN BUAT AKU GEMBIRA DAN LUPA SEMUA TAPI AKU SEDAR SEMUA TUH TAK KEKAL LAMA........" nih laa!yang aku tak kan pernah lupa bila cakap sal movie nih.Yelaa..Dialog nih dia cakap masa ending on the way nak kissing dengan LUKE BRANDON(Hugh Dancy).heheheeheh~



Dalam crita nih jugak tunjuk kesan2 suka membeli-belah pada BEX.Scene kat mana kawan baik dia sendiri marah dan merajuk serta terasa hatj macam dengan dia.SUZE WEDDINGS~
Yeah....itulaa puncanya.Bex kan jadi flowergirl masa wedding SUZE tuh.Tapi Bex dah buat silap dengan melelong goun pengapit yang SUZE buat dan reka sendiri pada orang gila tepi jalan????????Hahahahh..kalau aku ponn aku mjok.Yelaa..cam tah d'hargai.Kan?Walauponn hakikatnya Bex bukan sengaja ponn.DUNIA3~Kesan dari sikap yang banyaknya macam SELFISHNESS nih memang betul2 bermakna.Kita segala tak lansung akan menyakitkan hati ramai pihak.Kan?emmmmm..apa kata korang p tengok movie tuh?Enjoy then faham laa~

Comel kan baju flowergirl SUZE WEDDING'S ni?hahahaha..
Walauponn agak pelikk tapi nampak cute gila.....!
Mana laa si SUZE tuh tak mengamok???? 
Yelaaa..
Da la design sendiri..
Jahet dan apa semua umpama HAK CIPTA TERPELIHARA..
Kalau aku mestilaa aku ponn ngamok dan terasa including semua 
jenis perasaan yang TER laa..hahahhaha~
Manusia tak pernah buat silap.
Sama laa dengan Bex nih.
Ending of this story...
Bex happy dengan kehidupan dan cara hidup dia yang 
baru d'samping semua orang yang Bex sayang.
Mungkin dia dah betul2 sedar 
..APA ITU MAKSUD SEBENAR SEBUAH HARGA.. 

Moral of this story yang telah aku dapat:
  1. Kenalah mengawal nafsu
  2. boleh shopping tapi beragak la
  3. Ketepikan kehendak dan dahulukan keutamaan
  4. Berpegang dengan prinsip MATERIALS BUKAN SEGALANYA
  5. Jangan sampai berhutang
  6. Bila berhutang bukan diri sendiri jee yang susah kelak melibatkan org lain
  7. Menipu tak kan dapat selesaikan apa2 masalah
  8. Kejujuran dalam sebuah perhubungan sangat penting
  9.  Penghargaan yang tulus hendaklaa kita selalu berikan pada org yang kita sayang
  10. jangan terlalu pentingkan diri
  11. Harga yang paling bernilai ialah kasih sayang
  12. Kualiti dan kuantiti sama2 penting dalam membeli-belah