Followers

Feb 18, 2011

3 hari holiday bersama

 aiii..3 days bercuti bersama?..
bunyik mcam best kan?memang best ponn wokk..huhuhu...
na aku cter ta??..
ai.. :)
okkay..bermula dengan satu MALAM~
MESSAGES WITH MY BABE
CHERRY:Yo!esok aku dapat la wet bapak aku bagi...cukup laa kan?aku da simpan spruh 
            dalam bank,ad lagi pada paw ar macam biasa..huhuhu..so,jadik ta plan kita 2 
            month ago? 
AKU       :emmm..okkay gak tuh,aku ponn da leh kuakan wet warisan atok aku tuh haa..tapi 
             bapak aku bagi gne.ok kan?wlupon hakikatnya ta luak ponn..hahaha...bsnes ayah 
             ponn okay,dia tau sal kita pnye planning nih..aku da btau...t aku dapat lagi kot 
            duet..huhuhu~so...bila nak gi nih?..Alang2 anys ponn  ada nih haaa..dia ponn lepak
             umah aku seminggu nih haa..
CHERRY:emmm..yla..aku tau laa dia ad kat sana.tuh yang aku msg kau je...huhu..so,aku 
            ngan paw ponn da ad discuss tadi pagi..dia kata on je,dia ponn ada r wet 
            cket..so,ta de hal sangat..lagi ponn kitowg simpan duet sama2 kan..cuma tuh
            laa..laki ko tuh haa..blik bila?Ejal bleyh taa?okkay ke?

(AKU ponn tanye annyss..msg cherry tuh aku biakan dulu..emm..annyss ngah gayut plakk..duhhh..)

AKU      :mok!cherry tny sal holiday tuh...okkay ta?ejal?
ANNYSS:Okay bye sayang( kat balax dia laa)..emm  apa?aii...da aku ada kat sini ea,mesti laa
            on je beb...agi  
            ponn ejal ponn dpt smggu cuti..n gaji dia dapat triple cz ad bsness tepi...wet aku
            ponn ad laa cket  kje tuh hari tuh..hhehehehe...jom laa,ckp cherry skrg jela..eh 
            jap!daus balik sini tak?

Aku diam and termenung..
emmm..DAUS?yeee...dia je yang paling pnting sekarang..semua tanya dia.yelaaa.bukan sebab if dia ta de aku tak nak gi ke hape..cuma....YEEE!KERETA DIA JE LAA YANG PALING SESUAI BAWAK GI HOLIDAY!...aku?..
eemmm..nak call dia ke?ta?call?tak?emm..aku merajokk laa dgn dia... :(

ANNYSS:laa...kau merajuk an dgn dia?...da la tuh..3 hari dah..ta rindu ke dokk?p laa...kita

             da lama ta jalan2 
             nih..
AKU      :dia tuh...
ANYYSS:Kawan aku nih kalau mjok,aiiiii....kalah budak kcik aww..hahaha..da bsar pnjg
            ponn nak majok lama2?tahan plakk kau ann...p laa call...nty blik jalan sambung 
            mjok balik okkay?hahahhaa
AKU       :Yelaa...aku call..i miss him badly...
ANNYSS:okkay,tht's my gurl! :)

Aku ponn amekk phone semula and call la my lovely guy tuh haa..dia gelak!huh!hamoeh~dia kata dia rindu aku..huhu..so..kami ponn berbaik laa..like sangat!huhu..so daus kata dia tau da..paw da call..n da confirm da ponn dgn paw..hahaha..melonjak laa aku suka!tapi...

AKU       :bila sayang??
DAUS     :Laaa..esok malam laa..sy petang esok baru balik..
AKU        :haaa?awak nih..bia btull...
DAUS      :yee...esok malam kita gi,saya ada customer nih sayamg,,nty msg okkay?sayang awak!
AKU        :??...okkay sayang,,take care yangg!
Aku ngan anyss ponn apa lagi..tros pegi cuba beranikan diri cakap kat mak yang esok kitorang naa p bercuti.tak lama ponn,3 hari je planning..cukop!huhu..takot siakkkk...aku ingatkan mak ngan bapak aku ta bagi..yelaa..kitowg kan semua pompuan..mau dorang ta wsau..tapi akhirnya ayah bagi dgn sekali cakap je.hahaha.,yes!so..aku ponn msg laa cherry and btau esokk malam gi.macam biasa laa..Dia dtg sini amekk kitorg and nty pai tanjung agas park kreta kat umah daus.huhu..biasalaa...~
TOMORROW IS THE DAY


Hahahaha...yee..nampaknya hari yang d'tggu2 da ponn tiba..tepat kol 9:30 p.m cherry ponn dtg amek aku and anyss..tuh ponn lambt 1/2 jam!huhu..pas jumpa ayah kat warong salam2 pe semua,kitorng pon naik laa. kreta.mak and yanh pesan macam2..ye laa...kitorg kan semua ponpuan..bahaya~tapi kalau ta prctise ta leyh la b'dikari sndiri nty..btul tak?Aku drive!

Aku ponn drive laa latio cherry nih haa..dia kalau da jumpa aku or anyss,memang kitorg laa yang kena drive..alasan dia,malas and bosan??siot punya budakk..nak tak nak aku drive laa..anyss?haiii..awal2 lagi da kata kalau aku ada,jgn haraplah dia nak drive..em3..

drive sempat singgah 7E aku nih sbb nak bli topup..pas beli topup baru la kitorg mengecohkan diri masing2..

CHERRY : Weyhh mokk..paw kata ejal da pai umah daus..cuma daus je,ngah tido 
             dokk...paw call ta angkat ponn..
ANNYSS :haa..aku tau,nih dia ponn baru msg nih haa..peh daus ea...tadi ptg bukn main jnji
             kol 10 da grak...nih dia plakk tido..
AKU       : Tak pe lahh..dia penat doe..nty bia arr aku drive nty..ksian dia..nth2 baju ponn
              tak kemas lagi tuh haa..
CHERRY:haa yelaa..aku phm,paw n ejal ponn ada tuh haa ta de mslh nk drive..cuma,peh
             tak pyh laa tido ea!
ANNYSS:hahahaha...ejal kata elex arr..malam maseh muda,dia ponn nk yido..ta ckup 
            tido..pehh..ta nak menyirap plakk ea....

(hahaha...aii..pakwe oh pakwe...macam2 laa..tapi nk buat macam mna,kata sayang..so..kena laa faham..)



AKU       :hahahaaahhaa...alaaaa..tak ade nyee..relax laa...kita gerak lmbt ponn tak pe..tak
              pyh terkejar2 tak..?
ANNYSS:Yeee..tak kisah..yg pnting kita gi selamat pergi and pulang..kan?
CHERRY:huhuhu..betul2..tau tak pe...haa tuh ejal ..eee..laki aku,nsem nyee....
AKU       :Cheeeehhhhh!macam laki dia je nsem...hahahha..tuh rindu tahap cipan arr 
             tuh..kan?
CHERRY:rindu dokkkk....sebulan dokk tak jumpa...hahahaahaaa..
ANNYSS:alllllaaaaaaaaa...laki aku more bettter..hahhaa..
AKU      :Dah2..laki aku je laa senang..hahahaahahha..


kitorg ape lagi gelak sakan laa..ye laa..masing2 nak pertahankan pakwe masing2..aii..bukan apa sangat ponn..Siap gado2 cakap pakwe sapa lagi better n nsem..??hahahahaa...laaa...mesti laa pakwe aku!pada aku laa..huhuhu..jan mara haaa....
sampai2 je kat umah Daus kitorg d'sambot mesra oleh mak dia..mak mertua aku!lakk!huhuhuhu..ye laa..mak dia ngan aku baik laa..cuma aku segan nak pggil mak dia mak..padahal mak nye asek sruh2 je..1st aku trun kreta tros salam..and mak dia plok aku..huhu..sebak plak..ye laa..mak dia baik..aku ingat mak dia tak suka aku kawan dengan Daus..mana tak nya..aku nih tak bertudung..sexy plak tuh..lagi plak aku selalu bawak kawan aku yang dua tuh datang umah dia tengok dia,rambot dorang tak pyh cakap laa..blondie memanjang!aku nih pakk kal laa Daus tak bagi aku dai rambot..dia kata sakai!huh??BTW,okkay jugak tak dai..ylaa...da laa aku nih open sana sini pas tuh rambot nk kaler lagii..da macam western sangat..memang laa pakwe aku tuh tak kisah..Dia ponn moden jugak..tapi dia slalu pesan dia tetap orang kampung..so,ta phm2?aiii...nak wt cam ner....sebab sayangkan dia laa aku ta buat aw..huhu


MAK         :Lama Sha tak dtg jumpa mak..sibuk sangat ke?
AKU          :maaf laa mak..Sha ponn bz jugak..nih haa 2 hari lpas jugak laa baru free 
                siket..Cuti 2 bulan nih..Nty tiap minggu Sha dtg jumpa mak okkay?
MAK          :Ye laah kamu tuh..tuh haa Daus baru bangun tuh..Beg baju dia ponn tak kemas 
                 lagi..Mak masok buat air laa..kamu tolong kemaskan beg dia Sha..kalau tak tuh 
                 main peruk je nty dalam beg..da bsar panjang ponn payah mak nih laa 
                 jugak..Cherry,Anyyss...masokk laa..bia kreta tuh bagi Din
                 parking. Ayah ade kat blkg tuh haa..
CHERRY   :Yelaa mak..okkay..
ANNYSS   :Mak..budak2 tak de ke malam nih?
CHERRY   :ha'ah...kimi ponn ta de ke?
MAK         :tak de..pergi jalan dengan maknye tuh haa..kak long Daus ada jugak ajak
                mak,tapi tuh laa..mak nih kalau ayah kamu tak nak pergi..payah siket mak nak
                gi.Kesian laki aku tuh nty nak makan apa..
AKU          :hahahhahaha...ye laa..mak kan psgn romantik ngan ayah,,mana boleh nak
                 jao2..hahahha..
MAK         :ha'a laa..pandai kamu..dah p tengok Daus tuh da siap ke belom..kamu berdua

               sini laa tolong mak..


Syok plakk dapat usek Mak Daus tuh,,hahhahaa..mak nya sporting.Pas tuh baik plakk tuh...Tersenyum aku bila teringat yang aku memang selalu usek Mak Daus.Sampai kat bilik Daus,aku ponn ketok,tak sampai brape saat Daus ponn bukak pintu.Dia sentum kat aku.Aku ponn senyum je kat dia.Haiii...sweeet plak laki aku nih haa pakai macam nih.Suka sangat tengok dia pakai cap nih.Sempoiii...sayang awak laa sayang!


DAUS      :Hai sayang....saya dah siap,cuma beg tak kemas lagi..tolong ?
AKU        :Hai sayang....emmm..yelaa da siap tapi beg tak kemas lagi,ai...awak nih
               kan...tak pela..saya 
               tolong kemas okkay?Awak pergilah luar..tak manis plak nty kita dua2 dalam bilik.
DAUS     :Alaaa..kan mak okkay je tuh..tak pe laa..
AKU       :jangan nak mengade...eeee..........gatal je ta sudah tau!

DAUS     :hahahahha..ye laa...sayang,awak comel laa..da kurus da c tembam saya  
               nih..hmmm..huhuhu..Sayang 
               awak..
AKU       :hahahahah..kurus ea?emmm..mesti laa.ta mau tembam lagi...huhuhu
DAUS     :Alaaa...tembam ke tak janji owg sayang awak..
AKU       :Yeee...trima kaseh awak..huhu..
DAUS     :Sama2 kaseh...huhuhu



Pas Daus keluar baru laa aku dapat lipat baju dia and kemas barang2 dai dalam beg..Baju..boxer...short..jeans...semua siap daa aku bawakkan.Perfume dia ponn aku bawakkan.Yeee..perfume Dia yang aku sangat suka,CK!huhuhu..love it yaww...huhuhu..Lepas sudah kemas,aku kluar bilik and bawak begnya sekali letak kat tepi pintu.Jengah kat luar tenok mamat2 tuh tengah kemas kreta..Daus ngah tegok enjin..Panaskan enjin laa maksud aku.Paw plak leka tengak masokkan beg dalam bonet pe semua..Aku ponn terus pi dapo.Aku tengok time tuh Cherry tengah basoh pinggan.Dia baru pas makan.Annyss plak tengah borak dengan mak Daus.Aku nampak Ayah Daus tengah baca paper.Aku ponn tarik kerusi and duduk depan mak.


AYAH      :haaa Sha..da siap kemas ke?
AKU         :Da yah..Da ltak kat depan da ponn.Tinggal nak gerak je.Ayah sihat?
AYAH       :Allhamdulilah..Mak ayah kamu apa kaba?Sihat ke?Meniaga okkay?
AKU         :Okkay jee..Alhamdulilah Yah..
MAK        :da makan Sha?Nak makn mak ada goreng mee tuh haa..
AKU        :Da mak tadi kat umah da makan..


pas 1 jam 1/2 kat umah Daus,Baru laa kami semua gerak.Dekat pkul 12 jugak laa sebenarnya.Permulaan perjalanan Daus yang Drive.Yang lain2 naik kreta tak sampai 1 jam semua da tido.Tinggal la kau berdua dengan dia je teman dia borak.Dia cter macam2.Dia kata kje dia skrg makin okkay.Murah rezeki kat JB tuh.bagus laa pada aku.Yelaa..kalau tak sapa nak bayar wet WISH dia nih...sapa plak nak tggung makan minom dia kat sana..tol tak?sepanjang perjalanan tuh macam2 kami bualkan.Yelaa...da lama tak jumpa dia.pulak uh dapat borak lama2 okkay laa dia ponn ta mengantuk.senang haty aku.




FIRST DAY of HOLIDAY




Hari pertama percutian,kitorang sampai Penang dalam pkul 8 pagi Daus da start masok jambatan pulau penang tuh..Pagi2 lagi dapat aku tengok matahari terbit.Cantikk...Dak2 tuh ponn da bgon.lama ea dorag tido?siot jee tinggal kitorg berdua spnjang perjalanan.Laju jugak Daus drive malam tuh.Yelaa...tak singgah mana2.Dia ponn steady je samalam klajuan kreta sama je...




Cantik kan?Kalu dapat amek penuh lagi lawa kot.huhuhu.then kitorang terus gi sini.Ye jelas aku ingat sangat dan tak kan pernah lupa..bEst dokk!


















       huhuhu..Suka!

SECOND DAY of HOLIDAY

Okkay then hari kedua yang d'tggu.SHOPPING n jalan2 sekitar Penang.Mak oiii..Penang memang cantik.Da lam jugak aku ta datang sini.hhahahaah..kali nih datang dengan kawan2 lak..memang best laa kan...aku malas nak taip lagi,aku upload,korg tengok laa okkay?



















LAST DAY of HOLIDAY

Nih plak hari akhir kami kami kat sana..b4 blik tuh sempat laa jugak pusing lagi satu kali.Peh..memang best laa penang.So..masa nak blik tuh memang macam sedeyh laa semua sampai kan daus,ejal and paw pjuk kami bertiga gadis ini nty pergi lagi.huhuhuhu.mengade kan...?








huhuhu..sudah tentang aku jalan2 nih.ta mao cter lagi nty rasa nak pergi..sebab...
 AKU MIMPI JEE SEMUA NIH..hahhaahahahaa..gila kan?mimpi yang panjang dan tangan nih nak sanagt taip tentang mimpi aku nih,trok ea?hahahahaa...kesian korang semua mesti pk aku btul2 pergi kan?ta laa..cuma mimpi aku kali nih agak best..jao tuh pai penang aku mimpi..anyway,tempat2 yang dlm pic tuh laa yang lbih kurang laa ada dalam mimpi aku.Penanhg cantik kan?ummm..nak pegi!!!!!!



p/s:Sorry laa nisss sebab aku mimpi kau dengan ejal bukn dengan icam.so..if ko and ejal tibe2 menjadik,Berkat mimpi aku kot..huhuhu.