Followers

Feb 9, 2011

After that..



Okkay berdasarkan tittle aku pada hari nih macam tak berat kan..?Actually Berat jugak sbenarnya..
 Mana takk nya..AFTER KAHWIN BARU BERCINTA...???
Huiitttt..aku igtkan dalam novel n drama jee semua nih jadik.Okkay,kalau korang fikir balik macam tak logik kan?Tapi tuh laa yang jadi sekarang nih.

Hello..
Excuse me!
NOT ME OKKAY??
Aku tukang cerita jerr..yelah pada aku benda nih buat aku terfikir jugak..

Mana laa tau kot2 satu hari nanty terkena dekat aku?who knows?
kan?So..aku nak laa jadik kan iktibar..
Mana2 kes yang berkaitan dengan diri dan masa depan nih kita kena laa amek tahu.tak banyak ponn..
kena laa amekk tahu siket..
tol tak babe?

PERKAHWINAN & CINTA memang tak boleyh d'psahkan..
betul tak?
So...aku macam pelik jugak laa..
ada jugak kan orang yang bahagia tanpa CINTA TAPI BERKAHWIN..

"PERCINTAAN ITU LEBIH SUCI SELEPAS KAHWIN KERANA KETIKA ITULAH KITA TAHU DENGAN SIAPAKAH SEBENARNYA KITA BERCINTA DAN BERKASEH.. "
Is that true...?
maybe laa kott..
Sebab aku akui ALLAH ponn da janji dengan hambaNYA yg tawakal dengan ketentuan serta jodoh pertemuan itu sesungguhnya akan mengecapi kebahagiaan kelak andai kesabaran itu laa menjadi teras dalam peribadi seseorang..
 So...aku percaya memang ada PERCINTAAN SELEPAS BERKAHWIN dan insyaALLAH perhubungan itu lebih d'berkati jika kedua2nya ikhlass serta saling mencuba.

Zaman da semakin moden masih ada ke orang yang lakukan semua nih?
Terutama IBU BAPA..
haiiiii...
kenapa laa kan maseh ada?

Tapi betul ke ibu bapa yang menjadi sebab Kes macam nih berlaku?
Bukan ke ada jugak yang merasakan diri akan bahagia jika berkahwin dengan orang yang tidak kita cinta?
Bukan semua ponn yang bercinta sebelum kahwin nih bahagia..
Kadang2 yang bercinta sebelum kahwin nih laa yang banyaknya berlaku peceraian..

So..
pada aku laa kan..
dua2 pon tak salah..
yang penting haty dan kita semua kena selalu mintak pertunjuk daripadanya..
InsyaAllah semuanya akan berjalan lancar dan yang susah akan d'permudahkan..

Berkenaan dengan perkara nih..
sebenarnya aku terlintas untuk cerita seba ada seorang teman yang tiba2 membuat aku jadi matang dalam mengutarakan hal macam nih..
Dia mintak pendapat aku tentang bercinta selepas kahwin nih boleyh membahagiakan ke?sedangkan dia da ada pilihan haty sendiri..
Bila aku tanya sama ade perkahwinan ni atas dasar aturan parents ke..dia cuma kata "hmmmmm.."
So..
aku rasa aku dapat agak laa..
Cinta dan masa depan..
Tuh laa yang akan jadi tanda tnya pada dia..
Actually dia muda lagi..
Mungkin ats aku brape tahun je kot..
Tapi cepat gler ab dia nak kahwin?
huhu..

 Antara pakwe dia dengan bakal suami....?
BAKAL SUAMI:complete!Ada kerja...rupa..rumah...kereta..baik dan memang seorang yang bertanggungjawab..
PAKWE TERCINTA: Tak ada keja tapi dia sayang pakwe dia!
Kalau aku jadik dia?....
Hmmmm...
aku ponn ta tau...

Kepada temanku..
U betul2 bukak minda i yesterday..
Anyway....
I wish u a luck okay babe?
Buatlah keputusan yang betul sebab keduanya penting..
Cinta & masa depan..