Followers

Jun 24, 2011

LOVE IS HARD BUT SOMETIME SO LOVELY

 LOVE IS HARD BUT SOMETIME SO LOVELY



Aku rasa statement aku nih betul laa. .sebab bukan setakat aku yang rasa,smua pon hadapi benda yang sama.KENAPA?kadang2 aku tertanya apa yang susah sangat sal cinta nih?apa yang payah sangat pai kalau kita yang da terlibat dengan haty dan perasaan nih macam menjadi satu beban pulak.Ya ke?Aku ta rasa tuh betul.Bukan ke berkasih sayang itu merupakan penawar terbaik dalam dunia?So. .Apa ade hal kalau bercinta .. ?

Cuma menjadi masalah dan susah BERCINTA nih bila kita dikawal oleh perasaan dan emosi.Contohnya kita tidak mengambil kira sikap toleransi dan saling menghormati.Banyak conclusion yang kdg2 buat kita semua tertanya2 sama ada cinta itu indah atau tidak.Pada aku cinta tuh cukup indah sebab kita sendiri tak tau kita sedang jatuh cinta atau cuma perasaan teruja yang menguasai diri ketika tuh.Bila dah bercinta mcm2 pon jadik.Daripada hari2 biasa kita menjadik istimewa bila kita tengah syok berkasih sayang.

Ada jugak percintaan nih kadang kala mcm2 dugaan yang datang.Haty rasa sayang kn dia,mata cuma nampak dia.Tapi pernah jugak bila dia tak de kita mencarik yang selain dia ?
tuh ke orang kata cubaan?Nih baru couple,kalau dah bersatu nanty?
Ya Allah,kuatkn laa hambaMU ini ya Allah..perhubungan yang dekat sedangkn lagi terusek macam mna pulak dengan percintaan jarak jauh yang sememangnya alatan komunikasi je jadik perantaraan perhubungan semasa.Mampukah ?
Semua pertanyaan aku nih aku rasa belum smua nya terjawab.

Belum pon sudah dengan tuh aku dah diselubungi rasa ingin tahu bila dan macam mna kita yang baik nih boleh jatuh haty dekat orang yang bermasalah?
Aku kadang2 pelik . .
Selalunya pasangan kita adalah orang yang seangkatan dengan kita.
hukum pon ada nyatakn,
JIKA ELOK LAH KITA , ITULAH PASANGAN KITA KELAK
 tapi Allah SWT  itu maha pengaseh dan penyayang..Adil dan bijaksana.
Pada aku kalau semua orang baik dengan orang baik..
Bila orang yang tak baik nih nak jadik baik jika tiada sokongan dari yang baik ?
Sama mcm magnet. .
Positif vs Negatif..
Menjadik kn tarikkan magneto nya ?
So...sama la macam jodoh dan percintaan ini. .


Semua orang angankan kisah cinta yang hebat dan penuh kegembiraan.
semua pon perlukan  kisah cinta yang agung dan akan menjadik legenda satu ketika nanty..
Tapi pada aku itu semua tak penting. .
sebab cinta tiada galang ganti perkataan yang sesuai dapat aku nyatakan apa yang aku rasa. .
Cinta pada aku hanya pada haty dan bukan pada luaran milikan pinjaman dariNYA..
Keredhaan dan ketulusan yang aku carik . .
semoga dengan cinta ini satu ketika nanty dapata aku buktikan sememangnya cinta itu indah walauponn menyakitkan pabila ada kalanya,.


P/S : semoga pemilik hatyku ketika ini adalah pemilik tunggal dan
      moga2 pemilik haty ini berjaya menakhluki haty2 yang aku 
      sanjungi..
      IWILLALWAYSINLOVEWITHYOU,